Renault captur explained
English:
The Captur is a new crossover from Renault that has spawned off the Duster platform. Renault also has the Captur globally, but that is based on the Clio platform which is expensive to work with. The Captur does take design cues from the similarly sized Captur but has been developed for the emerging markets like South America and Asia. The Captur is expected to come to India by mid-2017.
The Captur is about 4.3m long which is the same length as the Duster. Which means, the five-seater crossover will be as spacious as the Duster and the lower height means it will be more of an S-Cross competitor than a Creta competitor. Looking at the interior of the new Duster, Renault seems to have learnt what sells in the subcontinent and the Captur will come fully loaded with all the necessary features. It might have the residual French quirks in its design, but if it has the space and features needed, we wouldn’t mind.
It gets projector headlamps and bumper mounted LED DRLs. Being a crossover, peripheral cladding is a must and the slightly flared wheel arches with give it a butch look. Tail design is simple but contoured with LED tail lamps and a blacked out lower half of the bumper.
1.5-litre dCi turbocharged four cylinder diesel engine powering the front wheels of the Captur. The 1.5-litre mill is offered with the Duster in two states of tune – 84bhp and 108bhp and will most probably be the same on the Captur along with the five and six-speed gearboxes.The petrol mill will be the 1.6-litre 102bhp four cylinder engine also from the Duster.
Tamil:
கேப்டர் ரெனெல்லில் இருந்து ஒரு புதிய கார், இது டஸ்டெர் மேடையில் இருந்து உருவானது. ரெனோல்ட் உலகளாவிய காப்டரைக் கொண்டுள்ளது, ஆனால் இது க்ளியோ தளத்தை அடிப்படையாகக் கொண்டது. சிப்பூர் அதே அளவிலான கேப்ட்சில் இருந்து வடிவமைப்பு குறிப்புகளை எடுத்துக்கொள்கிறது, ஆனால் தென் அமெரிக்கா மற்றும் ஆசியா போன்ற வளர்ந்து வரும் சந்தைகளில் உருவாக்கப்பட்டது. 2017 நடுப்பகுதியில் இந்தியாவை கைப்பற்றும் என்று எதிர்பார்க்கப்படுகிறது.
கேப்டர் டஸ்ட்டரின் அதே நீளம் இது 4.3m நீளம் கொண்டது. அதாவது, ஐந்து சீட்டர் கிராஸ்ஓவர் டஸ்டரைப் போன்ற விசாலமானதாகவும், குறைந்த உயரம் என்பது கிரெட்டா போட்டியாளரை விட ஒரு S- கிராஸ் போட்டியாளராக இருப்பதாக அர்த்தம். புதிய டஸ்டரின் உள்நோக்கியைப் பார்த்தால், ரெனால்ட் துணைக்கண்டியில் விற்கப்படுவதைக் கற்றுக் கொண்டிருப்பதாகத் தெரிகிறது, மேலும் கேப்டர் தேவையான அனைத்து அம்சங்களையும் முழுமையாக ஏற்றும்.
இது ப்ரொஜெக்டர் ஹெட்லேம்ப்ஸ் மற்றும் பம்பர் எல் டிஆர்எல்கள் ஏற்றப்பட்டிருக்கிறது. ஒரு குறுக்கு, பெர்ஃபெக்ட் உறைப்பூச்சு ஒரு வேண்டும் மற்றும் சற்று flared சக்கர வளைவுகள் அதை ஒரு புல் தோற்றம் கொடுக்க. வால் வடிவமைப்பு எளிது ஆனால் எல்.ஈ. டி வால் விளக்குகள் மற்றும் பம்பரியின் கீழ் அரை பிளவுபட்டது.
1.5 லிட்டர் சிசி டர்போ நான்கு சிலின்டர் கொண்ட டீசல் என்ஜின் காப்டூரின் முன் சக்கரங்களை செலுத்துகிறது. 1.5 லிட்டர் மில் - 84bhp மற்றும் 108bhp வழங்கப்படுகிறது, மேலும் ஐந்து மற்றும் ஆறு வேக கியர்பாக்ஸுடன் சேர்ந்து கைப்பேசியில் இதுவும் ஒன்று. பெட்ரோல் மில் 1.6 லிட்டர் 102 பிஎஸ்பி நான்கு டஸ்டருடனான சிலிண்டர் இயந்திரமும்.
Comments
Post a Comment